Versenyszabályzat a GP2 Ligához.
1. Bírói testület:
A bajnokságban a BT a bírói testület. A versenyek értékelésekor mindig össze hívjuk őket az esetek tárgyalására, valamint ők hozzák a döntéseket is a ligával kapcsolatban.
2. Chat szabályok:
Csak szabadedzésen és futam előtti gyakorláson szabad chatelni, időmérő és verseny alatt szigorúan TILOS!! A szabálysértő hátrasorolással, vagy sárga lappal sújtható a mértéktől függően. Káromkodás, mások szidása szigorúan TILOS!!
3. Versenykörülmények:
Hivatalos mod a Gp2 2008 1.0
Üzemanyad fogyasztás: normál
Gumikopás: normál
Mechanikai hibák: nincs
Időjárás: száraz
Versenytáv: 160 km
Autó sérülés: 30 %
Megengedett segítségek: stabilitás, kuplung
4. Vezetési szabályok:
Aki folyamatosan vágja a kanyarokat a pályán, eredményét töröljük!
Rajtbaleset okozásakor minimum 1 futam eltiltás jár, melyet a BT, enyhíthet vagy súlyosbíthat is akár.
Kilökéskor, ha a kilökő nem várja be a kilökötten, akkor sárga lap lesz a jutalma. Amennyiben, ha kilököd a ellenfél autóját, bevárod és visszaengeded magad elé, a büntetés elkerülhető!
Lekörözés esetén a lassú versenyző köteles minél hamarabb félrehúzódni (az ideális ívről lehúzódni) és biztonságosan elengedni a gyorsabb versenyzőt! Az a lekörözendő versenyző, aki nem adja meg az ideális feltételeket a lekörözőnek, büntetésben részesül, ami 2-5 hely hátrasorolást jelenthet.
5. Időmérő
Az időmérő edzés 20 perces lesz és körkorlátozás nem lesz. Aki befejezte az halkan megvárja a többieket.
6. Felvezető kör:
- elindulás
A rajtrácsról mindig sorrendben történik az elindulás (mégegyszer hangsúlyozom, nem egyszerre, hanem sorrendben)! A pole pozicíót megszerző autó indul el elsőre, akit a második kocsi követ, de úgy, hogy a minimális követési távolság nem lehet kisebb mint 5 versenyautó hossza! Tehát a második autó csak akkor indulhat el, ha az első autóhoz képest a minimális követési távolságot már elérte! Ha meg van az 5 autónyi távolság, akkor indulhat csak el a következő! És ez érvényes a többi pozicióban indulókra is!!! Aki ezt az egyszerú indulási procedúrát nem tartja be, annak autómatikusan a rajtrács végére lesz száműzve!!!
- követési távolság
A felvezetető körben való elindulás után a tempót mindig az élen haladó pilóta diktálja! Őneki figyelnie kell arra, h váratlan manővereket és fékezéseket ne csináljon, mert ezzel megzavarhatja a mögötte haladó pilóták ritmusát! Az autók mögött a követési távolság nem lehet kisebb, mint az indulásnál említett 5 autó hossz! Arra mindig számítani kell, hogy az előttünk lévő autó nagyobbakat fékez a fékek melegítése miatt! Ha valaki az 5 autós távolságot huzamosabb ideig (5 másodperc) lerövidíti, az szintén a rajtrács végére lesz sorozva! Ennek ellenőrzése a többi pilóta feladata! Ha valaki úgy érzi,h a mögötte haladó nagyon megközelítette, az jelezze chaten a többieknek! Az elbírálás ezek alapján fog megtörténni!
- alkalmazható sebesség
minimum 80 km/h, maximum az nem korlátozott! Természetesen a helyzettől is függ és az adott pályától!
Ehez csak annyit szeretnék hozzá fűzni, h a felvezető kört nem versenytempóban kell teljesíteni! Célja a gumik és fékek hőmérsékletének optimalizásása a verseny elrajtolásáig! Ehez viszont nem kell szédületes tempót diktálni! Arra viszont figyeljünk,h a sebességünket ezek tükrében válasszuk meg! A indokolatlan lassú haladás viszont megint a rajtrács végére való száműzést fogja jelenteni!
- kiszámíthatatlan manőverek
Ehez igazából nem szeretnék mit hozzá fűzni! Mindenkinek a sportolói etikettjére bízom,h mit enged meg magának és mit nem! De azt csak ígérni tudom, hogy a szabályok nem betartása itt is szankciót von maga alá! És ez akár a versenyből való azonnali kizárást is eredményezheti!
-A felvezető kör végén mindenki a saját pozicióját foglalja majd el! A játék a rajtpozíciódat egy aszfaltra felfestett olyan piros téglalapba teszi amit könyen meg fogsz találni (ez ugyan az a téglalap, mint amit a boxba állás alatt tapasztalsz a szerelőknél)! A téglalapbol kilógni tilos! A játék addig nem ad jelzést a rajtra amig akár egy versenyző is kilóg a piros téglalapból!
7. Rajtbaleset:
Ha valaki olyan mértékű rajtbalesetet okoz, ami miatt új rajtot kell elrendeli, akkor az a versenyző aki a balesetet kiváltotta a következő rajtnál nem állhat ki a rajtrácsra és a boxutcából köteles elrajtolni!
A boxból rajtoló pilóta a boxkijárat jelző lámpa zöldreváltása és a mezőny teljes elhaladása után indulhat csak ki a boxból! Csak ezen kettő feltétel mellett lesz szabályos az elrajtolása! Ha a piros lámpa zöldreváltása előtt hagyja el a boxkijáratot, akkor a játék automatikusan megbünteti, esetleg kizárja! Ha a teljes mezőny boxkijáratnál történő elhaladása előtt indul el a boxból a versenyző, akkor azt a ligavezetőség a futamról történő azonnali kizárással bünteti és a következő futamon amin indul a pilóta autómatikusan a rajtrács végére lesz rangsorolva!
8. Futam:
Bemelegítőn mindenki le ellenőrzi a netes kapcsolatát, hogy a feltételeknek megfelel-e. Akinek a netkapcsolata tartósan 180 ping feletti eredményt mutat, az NEM INDULHAT a versenyen!
A versenyen a ki és belépés nem lehetséges. Aki indokolatlanul kilép a versenyből, az a következő futamból való kizárást is jelenti. Kivéve ha a netes kapcsolata szakadt meg. Verseny vége akkor van, amikor az utolsó autó is beért a célba. Kilépni csak akkor lehet ha erre jelzést kaptok. Chat engedély megkapása után már lehet beszélgetni-elhagyni a szervert!
9. Fizika:
A GP2 módban minden autó teljesen egyforma HDV-vel rendelkezik, így senki sem fog hátrányba kerülni!
10. Pontozás:
A GP2 szabálya alapján történik! 2 bajnokság vana ligában! Egyéni és csapat! Annak a versenyzőnek jár a pont, aki 70% vagy annál több százalékot ment le a futamon és pontszerző helyen van!! Pontozás: 1. 10, 2. 8, 3. 6, 4. 5, 5. 4, 6. 3, 7. 2, 8. 1, Pole Position: 2 pont, Leggyorsabb kör: 1 pont
11. Óvás benyújtása:
Versenyt követően 3 napig lehet óvást benyújtani a fórumban vagy az óvás benyújtása menüpontba. Az eseteket a bt részletesen kielemzi és az érintettek még a következő futam előtt értesítve lesznek.
12. Futam kihagyása, elmaradása:
Amennyiben nem tudsz a futamon megjelenni, azt köteles vagy jelezni a liga vezetőjének!
Ha a liga tagságának 50%-a kéri a futam időpontjának változtatását, akkor azt egy héttel el kell halasztani. A megismételt futamot létszámtól függetlenül meg kell tartani. Ha valaki 3 futamnyi idő után nem jelzi távolmaradását és nem igazolja távollétét, az törlésre kerül a ligából.
13. Sárga zászló, Safety Car:
Mint a valódi GP2-ban, úgy a játékban sárga zászlóval figyelmeztetik a versenyzőket, hogy a közelükben baleset történt és hogy azon a szakaszon óvatosabban vezessenek. Ha valameik pályaszakaszon sárga zászló van, akkor azon a helyen az előzés szigorúan TILOS! Megszegése rajthelybüntetést von maga után!
Sújos baleset esetén, amikor a pályán autók állnak, vagy sok a törmelék, akkor egész pályás sárga zászló van, illetve bejön a Safety Car. Safety Car mögött az előzés szigorúan TILOS, megszegésekor rajtüntetést kap az illető! Távolságot kell tartani ami minimum 2 autónyinak kell lenni.
14. Boxutca szabályok:
A futam alatt egy boxkiállás kötelező!
A boxutcában előzni tilos! Mindig annak van elsőbbsége, aki a boxutcában halad. A boxutca elhagyásakor, aki csak érinti a kivezető vonalat, büntetésben részesül! Aki, ha ezen vonal érintésekor vagy átlépésekor az érkező autót feltartja, balesetet okoz, az a következő futamon csak az utolsó helyről indulhat!
15. Előzés:
Előzni probáló autó előtt tilos a cikázás. Ha az előző már melléje ért az előzött autónak, akkor az előzött autó úgy helyezkedjen a pályaszakaszon, hogy az előző biztonságban haladhasson tovább. (pl. Tilos a ráhúzás, kiszorítás.) Ha az elől lévő autó cikázással vagy más meg nem engedhető manőverrel, veszélyezteti a mögötte haladó autó épségét, büntetéssel sújtható, melynek mértéke minimum 5 rajthely hátrasorolást jelent a következő futamon.
A szabályok el nem olvasása, nem ment fel a büntetés alól.
Mindenki tanulmányozza át!
|